Βιταμίνες και διατροφή – Πως να θωρακίσεις τον οργανισμό σου μέσα από τη διατροφή σου

2017-10-12

Λαμβάνοντας καθημερινά κάποιο συμπλήρωμα πολυβιταμίνων μπορεί να βοηθήσει να προσλάβεις τα θρεπτικά συστατικά που δεν έχεις λάβει από τη διατροφή σου, αλλά όπως δείχνουν τα ερευνητικά δεδομένα, ο ανθρώπινος οργανισμός δεν απορροφά τα ίδιο καλά τα συμπληρώματα όσο αν λάβει τα θρεπτικά συστατικά αυτά απευθείας από τη διατροφή του.

Παρακάτω βρίσκονται κάποια από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι και που να τα βρεις.

Βιταμίνη Β1

Τι κάνει: Βοηθά το σώμα σου να μετατρέψει τους υδατάνθρακες σε ενέργεια και βελτιώνει την υγεία του νευρικού συστήματος.

Που θα τη βρεις: Μαύρα φασόλια, ηλιόσπορος, κόκκινες φακές, τόνος

Βιταμίνη Β2

Τι κάνει: Βελτιώνει την επιδερμίδα, βοηθά τον οργανισμό να μετατρέψει το λίπος, την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες.

Που θα τη βρεις: Άπαχο κρέας, γάλα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εμπλουτισμένα δημητριακά

Βιταμίνη Β3

Τι κάνει: Βοηθά στην διατήρηση υγείας του νευρικού συστήματος και βελτιώνει την διαδικασία της πέψης.

Που θα τη βρεις: Τόνος, στήθος γαλοπούλας, μπακαλιάρος, στήθος κοτόπουλο

Βιταμίνη C

Τι κάνει: Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνει την εμφάνιση ρυτίδων, αποτρέπει το σκορβούτο

Που θα τη βρεις: εσπεριδοειδή φρούτα, σπανάκι, πιπεριές, μπρόκολο, παπάγια, φράουλες, μάνγκο, ακτινίδιο

Κάλιο

Τι κάνει: Κρατά την καρδία σου να χτυπά, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών και βοηθά στην διατήρηση καλής μυϊκής λειτουργίας.

Που θα τη βρεις: Πατάτες, σπανάκι, μπανάνες

Βιταμίνη D

Τι κάνει: Βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου και προμοτάρει την οστική υγεία

Που θα τη βρεις: Ήλιος, εμπλουτισμένο γάλα, αυγά, σολομός

Βιταμίνη Ε

Τι κάνει: Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει το κυκλοφορικό και βελτιώνει την επιδιόρθωση των ιστών.

Που θα τη βρεις: Σπανάκι, παπάγια, ηλιόσποροι, αμύγδαλα, ελιές

Φολικό Οξύ

Τι κάνει: Βοηθά και παράγει νέα, υγιή κύτταρα, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και βελτιώνει την πορεία της εγκυμοσύνης.

Που θα τη βρεις: Γογγύλια, φασόλια, μπρόκολο, φακές, σπαράγγια

Βιταμίνη Κ

Τι κάνει: Συντελεί στην σωστή πήξη του αίματος.

Που θα τη βρεις: Λαχανίδα, σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών