Τι να προσέξεις στην διατροφή σου όταν ο υδράργυρος φτάνει τα κόκκινα

2018-08-04

Το νερό αδιαμφισβήτητα αποτελεί το πιο σημαντικό συστατικό του ανθρώπινου οργανισμού και είναι απαραίτητο για την επιβίωσή του. Αποτελεί περίπου το 60% του σωματικού βάρους, συμμετέχει σε όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού όπως η πέψη, η μεταφορά θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθά την επιδερμίδα να διατηρεί την ελαστικότητα και την απαλότητά της.

Το σώμα μας όμως δε μπορεί να αποθηκεύσει νερό, γι' αυτό και η ποσότητα που αποβάλλεται καθημερινά, πρέπει να αποκαθίσταται. Συγκεκριμένα, η ποσότητα που αποβάλλεται προσεγγίζει τα 2 με 3 λίτρα την ημέρα, ενώ διαφοροποιείται από άτομο σε άτομο ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τη σωματική θερμοκρασία και τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Τους θερινούς μήνες, που η θερμοκρασία ανεβαίνει κατακόρυφα, αυξάνεται ιδιαίτερα και η θερμοκρασία του οργανισμού. Το σώμα χρησιμοποιεί την εφίδρωση ως ένα μηχανισμό προκειμένου να μειώσει τη θερμοκρασία του. Συνεπώς, πέρα από τις συνηθισμένες ποσότητες νερού που αποβάλλονται καθημερινά από το σώμα (2-3 L την ημέρα), αποβάλλονται και επιπλέον ποσότητες νερού μέσω του ιδρώτα. Όσο λοιπόν ο υδράργυρος παίρνει τα «πάνω» του, τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος αφυδάτωσης.

Συμβουλές για σωστή Ενυδάτωση

  • Πίνετε άφθονο νερό
  • Πίνετε ροφήματα ( φρεσκοστυμμένους χυμούς, σπιτικά σμούθις, κρύο τσάι κλπ)
  • Καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες λαχανικών και φρούτων, καθώς είναι τροφές υψηλές σε υγρασία.
  • Καταναλώνετε 2-3 μερίδες γάλακτος και γιαουρτιού χαμηλών λιπαρών, οι τροφές αυτές περιέχουν υψηλή ποσότητα νερού.
  • Πίνετε νερό ή κάποιο ρόφημα πριν διψάσετε, το αίσθημα της δίψας είναι από μόνο του ένας δείκτης ήπιας αφυδάτωσης.
  • Ελέγξτε το χρώμα των ούρων. Όσο πιο διαυγή είναι τόσο πιο καλά ενυδατωμένος είναι ο οργανισμός, αντίστοιχα όσο πιο σκούρα τόσο μεγαλύτερη είναι η αφυδάτωση.